سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
همسنگران ویژه
آسمانی  

 

سید حسن کلانترگوشه-همکلاسی آسمانی

نام شهید: سید حسن کلانتر گل تقدیم شما محل‌تولد: قم  گل تقدیم شماتاریخ تولد: 1348  گل تقدیم شما
تاریخ شهادت: 28-10-1365 
گل تقدیم شمامحل شهادت: شلمچه  گل تقدیم شمانحوه شهادت: اصابت ترکش  گل تقدیم شما
نام عملیات: کربلای5
شهید سید حسن کلانتر در سال 1348 در خانواده‌ایی مذهبی و متدین در شهرستان قم دیده به جهان گشود ازهمان کودکی نوری در چهرة معصومش نمایان بود که همه را شیفتة خود می‌کرد در سن 7 سالگی پا به مدرسه گذاشت و به تحصیل پرداخت و همچنان به درس ادامه داد .

در اوج‌گیری انقلاب فعالیت چندانی نداشت ولی بعد از انقلاب به فعالیت خود به طور مستمر ادامه می داد هم تحصیل می‌کرد و هم از آرمان‌های مقدس اسلامی دفاع می‌کرد و در پی شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از آموزش‌های مقدس اسلامی داوطلبانه دورة آموزش را فرا گرفت ولی چون برادرش در جبهه بود او عازم نشد منتظر ماندن تا برادر بیاید و بعداً او برود تا اینکه برادر بزرگتر سید کاظم کلانتر در جبهه به درجة رفیع شهادت نائل گشت و شهید عزیز نگذاشت که اسلحة برادر بر زمین بماند و فوراً به جبهه‌های نبرد اعزام گردید و به مقابله با دشمن اسلام پرداخت و ادامه دهنده راه برادر شهیدش شد.  تا اینکه سرانجام در تاریخ 28-10-1365در عملیات پیروزمند کربلای5 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به درجة رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در کنار برادر شهیدش در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


فرازهایی از وصیت نامه:
بارالها : تو خود می دانی که این دنیا قفسی بیش نیست و دوستانم پرکشیدند و رفتند و خداوندا تو می دانی که من نیز میل دارم همانند آنان پرواز کنم اما نمی‌انم با این سنگینی گناهانم بتوانم پرواز کنم و به لقاء تو نائل گردم یا نه . خدایا می‌انم تو جانم را خواهی گرفت پس چه بهتر خودم جانم را تقدیمت کنم . پدر و مادر عزیزم امیدوارم مرا حلال کنید و همچنان که در شهادت برادرم صبر را پیشه کردید در شهادت من هم همین کار را ادامه دهید تا خداوند با صابرین است و خواهرانم همیشه زینب گونه رفتار کنید در آخر از همه التماس دعا دارم .

 


[ دوشنبه 91/5/9 ] [ دوست همکلاسی آسمانی ] [ نظرات [] ]
.: Website Themes By آسمانی :.

درباره وب سایت
6xoqlizw7iimz6gzzbv8.jpg

آرشیو مطالب
امکانات وب سایت



بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 133893